Vind een hotel

Kamertypes

  • Eenpersoonskamer
  • Tweepersoonskamer
  • Driepersoonskamer
  • Vierpersoonskamer
  • Grote (5+) kamer

Veelgestelde vragen

    Vragen over het hotel

  • Zijn de prijzen op de website per persoon of per kamer?

    Alle kamerprijzen op Hotels.nl zijn de prijzen per kamer per nacht. Voor specifieke acties gelden servicekosten, die duidelijk bij de actie staan vermeld.

  • Is het ontbijt inbegrepen in de prijs?

    Dit is verschillend per hotel en per kamertype. De gegevens worden duidelijk op de website weergegeven.

  • Wanneer kan ik inchecken en uitchecken?

    Dit verschilt per hotel en staat vermeld op website. Als je laat of juist zeer vroeg aankomt, adviseren wij je dit te vermelden op het boekingsformulier bij het opmerkingen/vragen veld.

  • We hebben kinderen bij ons. Kunnen er extra bedden worden geplaatst op de kamer?

    Over het algemeen zijn er mogelijkheden, meestal tegen extra betaling. Dit hangt onder andere af van de leeftijd van kinderen en verschilt per hotel. Het staat aangegeven op de pagina van het hotel onder het kopje kinderen. Daarnaast kunt u deze informatie toevoegen aan uw boeking onder het kopje "vragen voor het hotel"

  • Wat is het verschil tussen een double room en een twin room?

    Een double room heeft één tweepersoonsbed en een twin room heeft twee éénpersoonsbedden.

  • Kan ik mijn huisdier meenemen?

    Dit verschilt per hotel. Je kunt onder het kopje "overige informatie" op de hotelpagina zien of dit is toegestaan. Houd er rekening mee dat in de meeste gevallen een vergoeding wordt gevraagd. Deze kosten zijn opvraagbaar via Hotels.nl of rechtstreeks bij het hotel. Als je je bestemming en je aankomst- en vertrekdatum invult, of je kruist de optie 'data nog niet bekend' aan en klikt op 'zoeken', zie je een lijst met beschikbare hotels. Met behulp van de filters aan de linkerkant kun je de optie voor 'huisdieren toegestaan' aankruisen.

  • Hoe weet ik of het hotel over een bepaalde faciliteit beschikt?

    Als je wilt zoeken op een bepaalde faciliteit die het hotel moet hebben, dan vul je eerst je aankomst- en vertrekdatum in, of kruis de optie 'data nog niet bekend' aan. Vervolgens klik je op 'zoeken' om een lijst te zien met beschikbare hotels. Met behulp van de filters aan de linkerkant kruis je de gewenste faciliteiten aan, waarna aan de rechterkant de hotels getoond worden die daarover beschikken.

  • Wat moet ik doen als ik een vraag over een hotel of kamer heb?

    Je kunt vragen en opmerkingen vermelden in het speciaal daarvoor bestemde vak in het boekingsformulier. Het hotel zal je vragen zo snel mogelijk beantwoorden. Na het boeken kun je ook een vraag stellen aan het hotel met behulp van de link en pincode die je hebt ontvangen na het boeken. Mocht je er niet uitkomen, dan kun je bellen met onze afdeling Service & Support .

  • Waar vind ik de contactgegevens van het hotel?

    In de bevestiging staan alle contactgegevens (adres, telefoonnummer e.d.) van het hotel.

  • Wijzigen van een boeking

  • Hoe kan ik een boeking wijzigen?

    Je kunt je boeking wijzigen via Mijn Boeking. Wijzigen doe je door in te loggen met je boekingsnummer en de door Hotels.nl verstrekte bijbehorende pincode. Mocht dit onverhoopt niet lukken, neem dan contact op met onze afdeling Service & Support. Zij zijn per e-mail te bereiken via info@hotels.nl of per telefoon op 050 317 5510 (maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur). Daarnaast zijn ze ook digitaal bereikbaar via Facebook Messenger of Whats app via 0651380724
    Let op: indien er voor een boeking servicekosten gelden, zijn deze niet restitueerbaar.

  • Annuleren van een boeking

  • Hoe kan ik annuleren?

    Je kunt je boeking annuleren via Mijn Boeking. Dit doe je door in te loggen met je boekingsnummer en de door Hotels.nl verstrekte pincode. Er staat ook een link in je bevestigingsemail die direct naar Mijn Boeking gaat. Als dat niet werkt, kun je het beste even contact opnemen met onze afdeling Service & Support. Zij zijn per e-mail te bereiken via info@hotels.nl.
    Daarnaast zijn ze ook digitaal bereikbaar via Facebook Messenger of Whats app via 0651380724
    Let op: de servicekosten, indien van toepassing, zijn niet restitueerbaar en dienen altijd betaald te worden ongeacht of de reservering wordt gebruikt of geannuleerd.

  • Hoe weet ik dat de boeking geannuleerd is?

    Als je jouw boeking annuleert, ontvang je een e-mail ter bevestiging. Ook zie je het annuleringsbericht in Mijn Boeking. Een boeking is pas geannuleerd als je een bericht van annulering hebt ontvangen. Let op: de servicekosten, indien van toepassing, zijn niet restitueerbaar en dienen altijd betaald te worden ongeacht de reservering wordt gebruikt of geannuleerd.

  • Welke annuleringsvoorwaarden gelden er?

    Het annuleringsbeleid verschilt per hotel. Indien je een boeking moet annuleren, dien je dit tijdig aan te geven. Niet tijdig annuleren kan namelijk resulteren in een zogenaamde no-show charge. De annuleringsvoorwaarden van een hotel staan vermeld in de e-mail die je ontvangt na het boeken, bij Mijn Boeking en eveneens op de hotelpagina. Let op: de servicekosten, indien van toepassing, zijn niet restitueerbaar en dienen altijd betaald te worden ongeacht de reservering wordt gebruikt of geannuleerd.

  • Bevestiging van uw boeking

  • Hoe weet ik of mijn boeking bevestigd is?

    Zodra je je gegevens hebt ingevuld en je boeking hebt bevestigd, ontvang je een automatische bevestiging per e-mail. Ook zie je op je computerscherm de bevestiging met je boekingsnummer.

  • Hoe lang duurt het voor mijn boeking bevestigd wordt?

    Aangezien de hotels zelf de beschikbaarheid bijhouden worden alle boekingen direct bevestigd.

  • Ik heb een hotel geboekt maar geen e-mail ontvangen. Wat doe ik nu?

    Controleer alsjeblieft je e-mailadres als je de boeking maakt. Als je niet direct na het boeken een e-mail ontvangt, kan het zijn dat je mailbox vol is, of dat je je e-mailadres verkeerd gespeld hebt. Stuur in dat geval een e-mail naar info@hotels.nl of bel met onze afdeling Service & Support.

  • Een hotel zoeken

  • Hoe kan ik makkelijk hotels vinden die over kamers beschikken voor minder validen?

    Als je wilt zoeken op een bepaalde faciliteit die het hotel moet hebben, dan vul je eerst je aankomst- en vertrekdatum in, of je kruist de optie 'ik weet nog niet wanneer' aan. Vervolgens klik je op 'zoeken'. Je krijgt dan een lijst te zien met beschikbare hotels en met behulp van de filters aan de linkerkant kun je de optie 'mindervaliden kamer' aankruisen.

  • Hoe kom ik erachter waar een hotel ligt?

    Op elke hotelpagina staat bovenaan een kaart. Als je hierop klikt, krijg je een plattegrond te zien met de locatie van het hotel. Het adres staat ook onder elke hotelnaam op onze website vermeld.

  • Kan ik ook boekingen maken voor grote groepen?

    Dit is mogelijk. Je kunt contact opnemen met onze afdeling Service & Support. Zij zullen je gegevens en voorkeuren noteren en binnen 24 uur weer contact met je opnemen over de mogelijkheden.

  • Hoe weet ik of een hotel kamers beschikbaar heeft?

    Je kunt het beste de zoekoptie op onze homepage Hotels.nl gebruiken. Als je de naam van je bestemming, het aantal personen en de aankomst- en vertrekdata invult, selecteert de database een lijst met beschikbare hotels voor die periode. De prijzen staan eveneens op die lijst vermeld.

  • Hoe vind ik een hotel?

    Je kunt het beste de zoekoptie op onze homepage gebruiken. Als je de naam van je bestemming, de aankomst- en vertrekdata, het gewenste kamertype invult en op 'Zoeken' klikt, verschijnt een lijst met beschikbare hotels voor die periode. Mocht je nog geen specifieke datum hebben, dan kun je dit ook aanvinken. Je kunt ook een bepaald thema kiezen, het systeem zoekt dan de voor jou bijpassende hotels.
    Houd ook onze aanbiedingenpagina in de gaten, waar we dagelijks nieuwe acties plaatsen.

  • Een hotel boeken

  • Hoe kan ik een hotel boeken?

    Als je een hotel tegenkomt dat je wilt boeken, klik je op de naam van het hotel en vervolgens kies en boek je een kamertype. Zodra je je gegevens ingevuld hebt en je boeking hebt bevestigd, ontvang je een boekingsnummer, waarna je een bevestiging per e-mail ontvangt.

  • Kan ik verschillende kamertypes tegelijk boeken?

    Dit is helaas niet mogelijk. Je kunt een aantal kamers van hetzelfde type tegelijkertijd boeken maar het is niet mogelijk om één boeking voor twee verschillende kamertypes in een boeking te maken. De beste optie is dan om per kamertype een verschillende boeking te maken.

  • Hoeveel bedraagt de toeristenbelasting?

    De toeristenbelasting verschilt per plaats; het is ofwel een vast bedrag per persoon per nacht, ofwel een percentage van de kamerprijs. De toeristenbelasting is niet altijd inbegrepen in de kamerprijs. Bij elk kamertype staat vermeld of het inbegrepen is, of wat de bijkomende kosten zijn.

  • Zijn alle prijzen inclusief BTW?

    Ja.

  • Kan ik mijn boeking betalen d.m.v. iDEAL?

    Ja, als je een Nederlandse bankrekening hebt, kun je middels iDEAL een boeking maken. Als een hotel deze mogelijkheid accepteert, zie je de iDEAL optie terug op het boekingsformulier. De meeste hotels bieden verschillende garantiemethodes aan (creditcard / deadline / iDEAL).

  • Waarom gelden er servicekosten voor bepaalde acties?

    Om jou beter van dienst te zijn rekenen wij voor een aantal aanbiedingen servicekosten. Servicekosten bestaan uit een klein percentage van de kosten die Hotels.nl maakt voor handelingen die we uitvoeren om een exclusieve deal te regelen tegen een zeer scherpe prijs.

  • Hoe kan ik de servicekosten betalen?

    De servicekosten kun je tijdens het boeken direct voldoen door middel van iDEAL.
    Mocht dat niet direct lukken, kun je de servicekosten na het boeken voldoen door middel van een handmatige overschrijving via je bank onder vermelding van SK+boekingsnummer, t.n.v. Hotels.nl BV, IBAN: NL38RABO0162282117, BIC: RABONL2U. SK is de afkorting voor servicekosten.
    Het is belangrijk het juiste boekingsnummer te noteren bij de overschrijving, zodat wij de betaling goed kunnen verwerken.

  • Een boeking garanderen met een credit card

  • Boekt Hotels.nl een bedrag van mijn creditcard af tijdens of na het boeken?

    Nee. Hotels.nl schrijft geen geld af van je creditcard. Het hotel verlangt deze gegevens om in geval van niet annuleren of niet tijdig annuleren van uw boeking, je creditcard te kunnen belasten. Er zijn echter speciale kamertypes die geboekt kunnen worden tegen een lage prijs op Hotels.nl, waarbij de creditcard onmiddellijk of bij aankomst wordt belast. Dit wordt duidelijk op de website aangegeven bij de betreffende kamertypes. Let wel dat Hotels.nl nooit afschrijvingen doet van je creditcard, betalingen worden gedaan door het hotel.

  • Is het veilig om mijn creditcard nummer op te geven?

    Ja. Hotels.nl maakt gebruik van encryptie om je creditcard gegevens te versturen. Dit is niet te onderscheppen.

  • Kan ik ook op een andere manier de hotelkamer afrekenen?

    Ja. Wanneer je contant wilt afrekenen of wilt pinnen is dit vaak geen probleem, je kunt dit in het hotel aangeven. Hotels in het drie-, vier- of vijf sterrensegment hebben altijd een mogelijkheid tot het betalen middels pin. Er zijn echter speciale kamertypes die geboekt kunnen worden tegen een lage prijs op Hotels.nl waarbij de creditcard onmiddellijk of bij aankomst wordt belast. Dit wordt duidelijk op de website aangegeven bij de betreffende kamertypes.

  • Ik wil een kamer boeken maar ik heb geen creditcard. Kan ik wel boeken?

    Ja, dit is bij de meeste hotels mogelijk. Veel hotels kunnen ook geboekt worden met iDEAL. Je kunt ook contact opnemen met Hotels.nl op 0900 - 317 55 10 (€1 per gesprek, plus je gebruikelijke belkosten), van maandag t/m vrijdag van 09:00-17:00 uur. Ook op de website kun je in veel gevallen boeken zonder creditcard, dit wordt op het boekingsformulier aangegeven.

  • Waarom krijg ik een foutmelding als ik mijn creditcard gegevens invul?

    Dit kan te maken hebben met de vervaldatum van je creditcard. Als de vervaldatum van je creditcard voor je vertrekdatum ligt, kan de boeking niet gemaakt worden. Mocht je er niet uitkomen dan kun je bellen naar 0900-317 55 10 (€1 per gesprek, plus je gebruikelijke belkosten), van maandag t/m vrijdag van 09:00-17:00 uur.

  • Wordt er autorisatie gevraagd van mijn creditcard?

    Ja, dit kan. Sommige hotels vragen om een autorisatie van de creditcard om te checken of de kaart in orde is. Dit houdt in dat er een bedrag op je creditcard wordt vastgehouden ter garantie van je kamer. Dit bedrag kan overeenkomen met de kosten van één nacht tot de volledige kosten van je boeking. Deze voorzorgsmaatregel kan door het hotel genomen worden voor het geval je je reservering te laat annuleert, of als je geen gebruik zou maken van je reservering zonder deze te annuleren (no-show). Het gereserveerde bedrag komt normaal gesproken binnen één of twee weken weer vrij. Er zijn echter speciale kamertypes die geboekt kunnen worden tegen een lage prijs op Hotels.nl, waarbij de creditcard onmiddellijk of bij aankomst wordt belast. Dit wordt duidelijk op de website aangegeven bij de betreffende kamertypes.

  • Vragen over Hotels.nl

  • Slaat Hotels.nl bestanden op mijn computer op?

    Als je de optie 'cookies accepteren vanaf het internet' in je browser aan hebt staan, dan slaat Hotels.nl inderdaad cookies op je computer op. Deze cookies bevatten aankomst- en vertrekdata en de door jou eventueel ingevulde klantgegevens (geen creditcard details). Deze worden op je computer geplaatst om het boeken voor je te vereenvoudigen. Meer informatie over ons cookiebeleid vind je hier

  • Hoe kan ik suggesties, opmerkingen m.b.t. jullie website doorgeven?

    Je kunt je opmerkingen of commentaar mailen naar info@hotels.nl, klachten kun je sturen naar gastenservice@hotels.nl

  • Wat doet Hotels.nl voor de beveiliging van mijn privacy?

    Om je privacy te waarborgen, is Hotels.nl beveiligd met een Extended Validation certificaat voor extra zekerheid. De verbinding is via SSL met 256 bits AES encryptie versleuteld. Hiervoor wordt een 2048 bits RSA sleutel gebruikt die is ondertekend en gecontroleerd met Norton, door het gerenommeerde computerbeveiligingsbedrijf Symantec. Om je betalingen optimaal te kunnen beschermen, is het gehele boekingsproces versleuteld. Dit maakt het onmogelijk voor kwaadwillenden om informatie te onderscheppen tijdens het maken van een boeking.

  • Richtlijnen beoordelingen

  • Wat zijn de richtlijnen voor het plaatsen van beoordelingen?

    Alle gasten die via Hotels.nl een reservering hebben gemaakt ontvangen na hun verblijf in het gekozen hotel een mail van Hotels.nl met daarin de mogelijkheid om een beoordeling achter te laten over het hotel en verblijf.
    Naast de tips, plus- en minpunten kunnen de gasten een cijfer geven aan 5 categorieën (hotelscore) én kunnen de gasten aangeven of ze het hotel zouden aanbevelen aan andere gasten (aanbevelingspercentage). Per reservering kan er maximaal 1 beoordeling worden achtergelaten.

    De hotel score wordt als volgt berekend:
    Hier gaat het om een voortschrijdend gemiddelde van alle beoordeling van de afgelopen 365 dagen (beoordelingen ouder dan een jaar worden ook nog getoond).
    Alleen als het aantal beoordelingen 5 of meer is, vinden wij dat het cijfer representatief genoeg is en zullen we dit cijfer plaatsen. Daarnaast krijgen alle hotels met een 90% aanbeveling 0,2 punten boven op de telling


    Het aanbevelingspercentage voor een hotel wordt als volgt berekend:
    Het aantal met ja beantwoorde vragen wordt gedeeld door het totaal aantal beantwoorde vragen en vermenigvuldigt met 100 (om tot een percentage te komen).
    Alleen bij een score van 80% of hoger vinden wij het een duimpje waard.

    Wij keuren iedere beoordeling handmatig voordat deze op onze website wordt geplaatst. Hierbij letten we op de onderstaande punten.

    Wij zien graag dat een beoordeling:
    - onderbouwd wordt met meningen en feiten.
    - begrijpelijk is geschreven met verzorgd taalgebruik.
    - naast een waardering in cijfers ook uit minimaal 20 karakters bestaat.
    - een goede weergave geeft van het verblijf.

    Wij plaatsen uw beoordeling niet als:
    - er kwetsende taal wordt gebruikt.
    - er een andere taal dan Nederlands, Duits of Engels wordt gebruikt.
    - er contactinformatie zoals telefoonnummer, adressen en/of websites worden vermeld.
    - er vluchtige informatie zoals prijzen worden genoemd.
    - er andere hotel-boeking organisaties worden genoemd.
    - de inhoud te gebrekkig is, bijvoorbeeld beoordeling met loze woorden.