Veelgestelde vragen

Vragen over het hotel

Alle kamerprijzen op Hotels.nl zijn de prijzen per kamer per nacht. Voor specifieke acties gelden servicekosten, die duidelijk bij de actie staan vermeld. Dit is verschillend per hotel en per kamertype. De gegevens worden duidelijk op de website weergegeven. Dit verschilt per hotel en staat vermeld op website. Als je laat of juist zeer vroeg aankomt, adviseren wij je dit te vermelden op het boekingsformulier bij het opmerkingen/vragen veld. Over het algemeen zijn er mogelijkheden, meestal tegen extra betaling. Dit hangt onder andere af van de leeftijd van kinderen en verschilt per hotel. Het staat aangegeven op de pagina van het hotel onder het kopje kinderen. Daarnaast kunt u deze informatie toevoegen aan uw boeking onder het kopje "vragen voor het hotel" Een double room heeft één tweepersoonsbed en een twin room heeft twee éénpersoonsbedden. Dit verschilt per hotel. Je kunt onder het kopje "overige informatie" op de hotelpagina zien of dit is toegestaan. Houd er rekening mee dat in de meeste gevallen een vergoeding wordt gevraagd. Deze kosten zijn opvraagbaar via Hotels.nl of rechtstreeks bij het hotel. Als je je bestemming en je aankomst- en vertrekdatum invult, of je kruist de optie 'data nog niet bekend' aan en klikt op 'zoeken', zie je een lijst met beschikbare hotels. Met behulp van de filters aan de linkerkant kun je de optie voor 'huisdieren toegestaan' aankruisen. Als je wilt zoeken op een bepaalde faciliteit die het hotel moet hebben, dan vul je eerst je aankomst- en vertrekdatum in, of kruis de optie 'data nog niet bekend' aan. Vervolgens klik je op 'zoeken' om een lijst te zien met beschikbare hotels. Met behulp van de filters aan de linkerkant kruis je de gewenste faciliteiten aan, waarna aan de rechterkant de hotels getoond worden die daarover beschikken. Je kunt vragen en opmerkingen vermelden in het speciaal daarvoor bestemde vak in het boekingsformulier. Het hotel zal je vragen zo snel mogelijk beantwoorden. Na het boeken kun je ook een vraag stellen aan het hotel met behulp van de link en pincode die je hebt ontvangen na het boeken. Mocht je er niet uitkomen, dan kun je bellen met onze afdeling Service & Support . In de bevestiging staan alle contactgegevens (adres, telefoonnummer e.d.) van het hotel.

Wijzigen van een boeking

Je kunt je boeking wijzigen via Mijn Boeking. Wijzigen doe je door in te loggen met je boekingsnummer en de door Hotels.nl verstrekte bijbehorende pincode. Mocht dit onverhoopt niet lukken, neem dan contact op met onze afdeling Service & Support. Zij zijn per e-mail te bereiken via info@hotels.nl of per telefoon op 0900 317 5510 (maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur, €1 per gesprek, plus je gebruikelijke belkosten). Daarnaast zijn ze ook digitaal bereikbaar via Facebook Messenger of Whats app via 0651380724
Let op: indien er voor een boeking servicekosten gelden, zijn deze niet restitueerbaar.

Annuleren van een boeking

Je kunt je boeking annuleren via Mijn Boeking. Dit doe je door in te loggen met je boekingsnummer en de door Hotels.nl verstrekte pincode. Er staat ook een link in je bevestigingsemail die direct naar Mijn Boeking gaat. Als dat niet werkt, kun je het beste even contact opnemen met onze afdeling Service & Support. Zij zijn per e-mail te bereiken via info@hotels.nl of per telefoon op 0900 317 5510 (maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur, €1 per gesprek, plus je gebruikelijke belkosten) Daarnaast zijn ze ook digitaal bereikbaar via Facebook Messenger of Whats app via 0651380724
Let op: de servicekosten, indien van toepassing, zijn niet restitueerbaar en dienen altijd betaald te worden ongeacht of de reservering wordt gebruikt of geannuleerd.
Als je jouw boeking annuleert, ontvang je een e-mail ter bevestiging. Ook zie je het annuleringsbericht in Mijn Boeking. Een boeking is pas geannuleerd als je een bericht van annulering hebt ontvangen. Let op: de servicekosten, indien van toepassing, zijn niet restitueerbaar en dienen altijd betaald te worden ongeacht de reservering wordt gebruikt of geannuleerd. Het annuleringsbeleid verschilt per hotel. Indien je een boeking moet annuleren, dien je dit tijdig aan te geven. Niet tijdig annuleren kan namelijk resulteren in een zogenaamde no-show charge. De annuleringsvoorwaarden van een hotel staan vermeld in de e-mail die je ontvangt na het boeken, bij Mijn Boeking en eveneens op de hotelpagina. Let op: de servicekosten, indien van toepassing, zijn niet restitueerbaar en dienen altijd betaald te worden ongeacht de reservering wordt gebruikt of geannuleerd.

Bevestiging van uw boeking

Zodra je je gegevens hebt ingevuld en je boeking hebt bevestigd, ontvang je een automatische bevestiging per e-mail. Ook zie je op je computerscherm de bevestiging met je boekingsnummer. Aangezien de hotels zelf de beschikbaarheid bijhouden worden alle boekingen direct bevestigd. Controleer alsjeblieft je e-mailadres als je de boeking maakt. Als je niet direct na het boeken een e-mail ontvangt, kan het zijn dat je mailbox vol is, of dat je je e-mailadres verkeerd gespeld hebt. Stuur in dat geval een e-mail naar info@hotels.nl of bel met onze afdeling Service & Support.

Een hotel zoeken

Je kunt het beste de zoekoptie op onze homepage gebruiken. Als je de naam van je bestemming, de aankomst- en vertrekdata, het gewenste kamertype invult en op 'Zoeken' klikt, verschijnt een lijst met beschikbare hotels voor die periode. Mocht je nog geen specifieke datum hebben, dan kun je dit ook aanvinken. Je kunt ook een bepaald thema kiezen, het systeem zoekt dan de voor jou bijpassende hotels.
Houd ook onze aanbiedingenpagina in de gaten, waar we dagelijks nieuwe acties plaatsen.
Je kunt het beste de zoekoptie op onze homepage Hotels.nl gebruiken. Als je de naam van je bestemming, het aantal personen en de aankomst- en vertrekdata invult, selecteert de database een lijst met beschikbare hotels voor die periode. De prijzen staan eveneens op die lijst vermeld. Op elke hotelpagina staat bovenaan een kaart. Als je hierop klikt, krijg je een plattegrond te zien met de locatie van het hotel. Het adres staat ook onder elke hotelnaam op onze website vermeld. Als je wilt zoeken op een bepaalde faciliteit die het hotel moet hebben, dan vul je eerst je aankomst- en vertrekdatum in, of je kruist de optie 'ik weet nog niet wanneer' aan. Vervolgens klik je op 'zoeken'. Je krijgt dan een lijst te zien met beschikbare hotels en met behulp van de filters aan de linkerkant kun je de optie 'mindervaliden kamer' aankruisen. Dit is mogelijk. Je kunt contact opnemen met onze afdeling Service & Support. Zij zullen je gegevens en voorkeuren noteren en binnen 24 uur weer contact met je opnemen over de mogelijkheden.

Een hotel boeken

Als je een hotel tegenkomt dat je wilt boeken, klik je op de naam van het hotel en vervolgens kies en boek je een kamertype. Zodra je je gegevens ingevuld hebt en je boeking hebt bevestigd, ontvang je een boekingsnummer, waarna je een bevestiging per e-mail ontvangt. Dit is helaas niet mogelijk. Je kunt een aantal kamers van hetzelfde type tegelijkertijd boeken maar het is niet mogelijk om één boeking voor twee verschillende kamertypes in een boeking te maken. De beste optie is dan om per kamertype een verschillende boeking te maken. De toeristenbelasting verschilt per plaats; het is ofwel een vast bedrag per persoon per nacht, ofwel een percentage van de kamerprijs. De toeristenbelasting is niet altijd inbegrepen in de kamerprijs. Bij elk kamertype staat vermeld of het inbegrepen is, of wat de bijkomende kosten zijn. Ja. Ja, als je een Nederlandse bankrekening hebt, kun je middels iDEAL een boeking maken. Als een hotel deze mogelijkheid accepteert, zie je de iDEAL optie terug op het boekingsformulier. De meeste hotels bieden verschillende garantiemethodes aan (creditcard / deadline / iDEAL). Om jou beter van dienst te zijn rekenen wij voor een aantal aanbiedingen servicekosten. Servicekosten bestaan uit een klein percentage van de kosten die Hotels.nl maakt voor handelingen die we uitvoeren om een exclusieve deal te regelen tegen een zeer scherpe prijs. De servicekosten kun je tijdens het boeken direct voldoen door middel van iDEAL.
Mocht dat niet direct lukken, kun je de servicekosten na het boeken voldoen door middel van een handmatige overschrijving via je bank onder vermelding van SK+boekingsnummer, t.n.v. Hotels.nl BV, IBAN: NL38RABO0162282117, BIC: RABONL2U. SK is de afkorting voor servicekosten.
Het is belangrijk het juiste boekingsnummer te noteren bij de overschrijving, zodat wij de betaling goed kunnen verwerken.

Een boeking garanderen met een credit card

Nee. Hotels.nl schrijft geen geld af van je creditcard. Het hotel verlangt deze gegevens om in geval van niet annuleren of niet tijdig annuleren van uw boeking, je creditcard te kunnen belasten. Er zijn echter speciale kamertypes die geboekt kunnen worden tegen een lage prijs op Hotels.nl, waarbij de creditcard onmiddellijk of bij aankomst wordt belast. Dit wordt duidelijk op de website aangegeven bij de betreffende kamertypes. Let wel dat Hotels.nl nooit afschrijvingen doet van je creditcard, betalingen worden gedaan door het hotel. Ja. Hotels.nl maakt gebruik van encryptie om je creditcard gegevens te versturen. Dit is niet te onderscheppen. Ja. Wanneer je contant wilt afrekenen of wilt pinnen is dit vaak geen probleem, je kunt dit in het hotel aangeven. Hotels in het drie-, vier- of vijf sterrensegment hebben altijd een mogelijkheid tot het betalen middels pin. Er zijn echter speciale kamertypes die geboekt kunnen worden tegen een lage prijs op Hotels.nl waarbij de creditcard onmiddellijk of bij aankomst wordt belast. Dit wordt duidelijk op de website aangegeven bij de betreffende kamertypes. Ja, dit is bij de meeste hotels mogelijk. Veel hotels kunnen ook geboekt worden met iDEAL. Je kunt ook contact opnemen met Hotels.nl op 0900 - 317 55 10 (€1 per gesprek, plus je gebruikelijke belkosten), van maandag t/m vrijdag van 09:00-17:00 uur. Ook op de website kun je in veel gevallen boeken zonder creditcard, dit wordt op het boekingsformulier aangegeven. Dit kan te maken hebben met de vervaldatum van je creditcard. Als de vervaldatum van je creditcard voor je vertrekdatum ligt, kan de boeking niet gemaakt worden. Mocht je er niet uitkomen dan kun je bellen naar 0900-317 55 10 (€1 per gesprek, plus je gebruikelijke belkosten), van maandag t/m vrijdag van 09:00-17:00 uur. Ja, dit kan. Sommige hotels vragen om een autorisatie van de creditcard om te checken of de kaart in orde is. Dit houdt in dat er een bedrag op je creditcard wordt vastgehouden ter garantie van je kamer. Dit bedrag kan overeenkomen met de kosten van één nacht tot de volledige kosten van je boeking. Deze voorzorgsmaatregel kan door het hotel genomen worden voor het geval je je reservering te laat annuleert, of als je geen gebruik zou maken van je reservering zonder deze te annuleren (no-show). Het gereserveerde bedrag komt normaal gesproken binnen één of twee weken weer vrij. Er zijn echter speciale kamertypes die geboekt kunnen worden tegen een lage prijs op Hotels.nl, waarbij de creditcard onmiddellijk of bij aankomst wordt belast. Dit wordt duidelijk op de website aangegeven bij de betreffende kamertypes.

Vragen over Hotels.nl

Als je de optie 'cookies accepteren vanaf het internet' in je browser aan hebt staan, dan slaat Hotels.nl inderdaad cookies op je computer op. Deze cookies bevatten aankomst- en vertrekdata en de door jou eventueel ingevulde klantgegevens (geen creditcard details). Deze worden op je computer geplaatst om het boeken voor je te vereenvoudigen. Meer informatie over ons cookiebeleid vind je hier Je kunt je opmerkingen of commentaar mailen naar info@hotels.nl, klachten kun je sturen naar gastenservice@hotels.nl Om je privacy te waarborgen, is Hotels.nl beveiligd met een Extended Validation certificaat voor extra zekerheid. De verbinding is via SSL met 256 bits AES encryptie versleuteld. Hiervoor wordt een 2048 bits RSA sleutel gebruikt die is ondertekend en gecontroleerd met Norton, door het gerenommeerde computerbeveiligingsbedrijf Symantec. Om je betalingen optimaal te kunnen beschermen, is het gehele boekingsproces versleuteld. Dit maakt het onmogelijk voor kwaadwillenden om informatie te onderscheppen tijdens het maken van een boeking.

Hotel + Spa

Een vouchercode is geldig voor een dag wellness voor één persoon. Nadat wij de betaling binnen hebben, ontvang je per e-mail 1 unieke vouchercode per persoon. De entreekaarten zijn geldig tijdens de reguliere openingstijden van het wellnessresort op basis van beschikbaarheid. Om teleurstelling te voorkomen adviseren wij om de vouchercode direct na het maken van de boeking te verzilveren. Zo ben je ervan verzekerd dat je op de door jouw gewenste datum heerlijk kunt ontspannen.

Ga naar de website van het betreffende wellnessresort om de vouchercodes te verzilveren:

Wellnessresort De Veluwse Bron  
Wellnessresort De Zwaluwhoeve
Wellnessresort Elysium
Wellnessresort SpaSense

Volg de volgende stappen:
1. Ga naar de e-ticket webshop van het wellnessresort.
2. Kopieer de vouchercode naar het vakje ‘Vul hier uw code in’ (kopiëren voorkomt typefouten) en klik op "Toevoegen". De 2e vouchercode kan nu ook ingevoerd worden, klik wederom op ‘Toevoegen’.
3. Vul de juiste datum, naam, geboortedatum en overige gegevens in.
4. Controleer jouw gegevens in het overzicht en ga akkoord met de algemene voorwaarden.
5. Ga verder naar "betalen". Je hoeft niets meer te betalen, de prijs in de winkelwagen zal € 0,00 zijn.
6. Je ziet vervolgens “ Bedankt voor uw reservering”.
7. Je krijgt het reserveringsbewijs per e-mail toegestuurd.
Per wellnessresort gelden verschillende badkleding- en damesdagen. Raadpleeg de website van het wellnessresort voor de actuele informatie omtrent de badkleding- en damesdagen:

Wellnessresort De Veluwse Bron  
Wellnessresort De Zwaluwhoeve   
Wellnessresort Elysium
De reguliere openingstijden zijn van zondag t/m donderdag van 10.00 - 23.00 uur en op vrijdag en zaterdag van 10.00 - 24.00 uur. Tijdens feestdagen kunnen er aangepaste openingstijden gelden. Raadpleeg de website van het wellnessresort voor de actuele informatie omtrent openingstijden.

Wellnessresort De Veluwse Bron     
Wellnessresort De Zwaluwhoeve     
Wellnessresort Elysium
• De ingevoerde code is onjuist, vul de code opnieuw in:
Je hebt wellicht een typfout gemaakt of je hebt per ongeluk een teken overgeslagen. Vul de code opnieuw in.

• Deze code is al verzilverd:
Je hebt met jouw voucher code al een e-ticket aangevraagd. Is het e-mailadres correct? Na het aanvragen van je e-ticket ontvang je je e-ticket binnen 30 minuten in je inbox. Heb je geen email ontvangen? Controleer dan ook even je spam box.

Alsnog geen e-ticket ontvangen? Neem dan contact op met de klantenservice van het wellnessresort:

Wellnessresort De Veluwse Bron   
Wellnessresort De Zwaluwhoeve   
Wellnessresort Elysium
Wellnessresort SpaSense
Wij adviseren je om de vouchercode direct na het maken van de boeking te verzilveren. Zo ben je ervan verzekerd dat je op de door jouw gewenste datum heerlijk kunt ontspannen. Als je de vouchercode op de boekingsdag verzilvert, dan garandeert het resort dat je terecht kunt. Mocht je de vouchercode op de boekingsdag niet kunnen verzilveren dan zal op vertoon van de bevestiging bij de receptie van het resort altijd toegang worden verleend. Neem vervolgens de voucher mee naar het resort op de wellnessdag. Je bent dan dus verzekerd van entree.

Telnr. Veluwse Bron
Telnr. Zwaluwhoeve
Telnr. Elysium
Telnr. SpaSense

Probeer je de vouchercodes op een later moment dan de boekingsdag te verzilveren en is er dan geen beschikbaarheid meer? Dan ben je vrij om de vouchercodes voor een andere gewenste datum te gebruiken. De vouchercodes zijn geldig tot 30 juni 2018.
Vul het aanvraagformulier in via de website van het wellnessresort om de datum te wijzigen. De reserveringsafdeling van het wellnessresort probeert de wijziging binnen 48 uur door te voeren. Wil je alleen een andere aankomst- of vertrektijd doorgeven (bijvoorbeeld van 10 naar 11 uur) en heb je geen behandeling geboekt? Dan hoef je deze wijziging niet door te geven. Indien je wel behandeling(en) hebt bijgeboekt dan moet je jouw gewijzigde aankomst- en vertrektijd doorgeven via het aanvraagformulier. De reservering maak je bij het wellnessresort en dien je ook op de website van het wellnessresort te wijzigen:

Wellnessresort De Veluwse Bron  
Wellnessresort De Zwaluwhoeve  
Wellnessresort Elysium
Wellnessresort SpaSense
• Het Hotel + Spa arrangement kan niet worden geannuleerd
• Het Hotel + Spa arrangement is niet restitueerbaar
• De bevestiging met de unieke vouchercode is geen geldig reserveringsbewijs, de vouchercode moet eerst worden verzilverd
• De vouchercodes worden eenmalig verstrekt, bij foutieve ingave worden er geen nieuwe vouchercodes verstrekt
• De vouchercodes kan je verzilveren op de website van het wellnessresort. Na verzilvering kan je de reserveringsbevestiging uitprinten
• De wellnesstickets kunnen niet worden omgewisseld voor geld
• De wellnesstickets zijn tot uiterlijk 30 juni 2018 geldig
• Let op; de vouchercodes zijn pas een half jaar voor de aankomstdatum te verzilveren
• De wellnesstickets zijn niet geldig in combinatie met andere acties, aanbiedingen en/of kortingsvouchers en kunnen niet worden doorverkocht
Voor overige wellness gerelateerde vragen verwijzen wij je graag naar de ‘veelgestelde vragen’ pagina’s van de wellnessresorts.

Wellnessresort De Veluwse Bron  
Wellnessresort De Zwaluwhoeve  
Wellnessresort Elysium

Of neem contact op met de klantenservice van DagjeWellness.nl via het telefoonnummer 088-0064800
Telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 18:00 uur en tijdens weekend en feestdagen van 09:00 tot 12:00 uur.

WhatsApp

Voor vragen kun je Service & Support bereiken via WhatsApp op nummer +31 (0)651380724
Voeg dit nummer toe aan de contactlijst van je smartphone onder de naam Hotels.nl.
Service & Support is bereikbaar van maandag t/m vrijdag 09:00 - 22:00 uur en in het weekend 15:00 - 22:00 uur.
Je kunt je als volgt inschrijven: voeg ons nummer +31 (0)651380724 (Hotels.nl) toe via WhatsApp. Stuur ons vervolgens een appje met ACTIE AAN. Aanmelden is gratis en afmelden kan uiteraard op ieder moment. We sturen maximaal drie appjes per dag tussen 08:00 en 22:00 uur, daarbuiten laten we je met rust! Wat jammer dat je geen aanbiedingen meer wilt ontvangen! Je kunt je eenvoudig afmelden door ACTIE UIT te appen naar ons WhatsApp nummer: +31(0)651380724. Was dit toch niet je bedoeling, app dan ACTIE AAN. Hotels.nl bewaart chatgesprekken ter verificatie van en onderzoek naar verleende opdrachten en geleverde diensten. Hotels.nl verwerkt de door jou verstrekte persoonsgegevens tijdens het gesprek zoals je naam, adres, geboortedatum en je vraag of klacht. Opgeslagen conversaties voor verificatie en onderzoeksdoeleinden worden tot 5 jaar na het contact bewaard. WhatsApp verzamelt niks anders dan mobiele nummers. De inhoud van berichten wordt niet gekopieerd, bewaard of opgeslagen. Zij verzamelt geen overige gegevens van de contacten uit de contactenlijst van haar gebruikers.

Voor verdere informatie over het privacybeleid van WhatsApp verwijzen we je naar de Privacy Notice.

Richtlijnen beoordelingen

Alle gasten die via Hotels.nl een reservering hebben gemaakt ontvangen na hun verblijf in het gekozen hotel een mail van Hotels.nl met daarin de mogelijkheid om een beoordeling achter te laten over het hotel en verblijf.
Naast de tips, plus- en minpunten kunnen de gasten een cijfer geven aan 5 categorieën (hotelscore) én kunnen de gasten aangeven of ze het hotel zouden aanbevelen aan andere gasten (aanbevelingspercentage). Per reservering kan er maximaal 1 beoordeling worden achtergelaten.

De hotel score wordt als volgt berekend:
Hier gaat het om een voortschrijdend gemiddelde van alle beoordeling van de afgelopen 365 dagen (beoordelingen ouder dan een jaar worden ook nog getoond).
Alleen als het aantal beoordelingen 5 of meer is, vinden wij dat het cijfer representatief genoeg is en zullen we dit cijfer plaatsen. Daarnaast krijgen alle hotels met een 90% aanbeveling 0,2 punten boven op de telling


Het aanbevelingspercentage voor een hotel wordt als volgt berekend:
Het aantal met ja beantwoorde vragen wordt gedeeld door het totaal aantal beantwoorde vragen en vermenigvuldigt met 100 (om tot een percentage te komen).
Alleen bij een score van 80% of hoger vinden wij het een duimpje waard.

Wij keuren iedere beoordeling handmatig voordat deze op onze website wordt geplaatst. Hierbij letten we op de onderstaande punten.

Wij zien graag dat een beoordeling:
- onderbouwd wordt met meningen en feiten.
- begrijpelijk is geschreven met verzorgd taalgebruik.
- naast een waardering in cijfers ook uit minimaal 20 karakters bestaat.
- een goede weergave geeft van het verblijf.

Wij plaatsen uw beoordeling niet als:
- er kwetsende taal wordt gebruikt.
- er een andere taal dan Nederlands, Duits of Engels wordt gebruikt.
- er contactinformatie zoals telefoonnummer, adressen en/of websites worden vermeld.
- er vluchtige informatie zoals prijzen worden genoemd.
- er andere hotel-boeking organisaties worden genoemd.
- de inhoud te gebrekkig is, bijvoorbeeld beoordeling met loze woorden.

Wellness Vouchers Cadeau